رضا امیدی، مدیرعامل شرکت آینده‌اندیشان رادینا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیان کرد: به‌دنبال مجوز صادره از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و پیرو فراخوان‌ها و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، هیئت تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری ایران، متشکل از مدیران ارشد شرکت‌های تولیدکننده کاغذ و تجار و بازرگانان فعال ایرانی به اتفاق صادقی نیارکی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران و معاون اسبق وزارت صمت، صبح چهارشنبه ١٥ آذرماه وارد شهر دهلی نو کشور هند شد.

وی ادامه داد: مطابق با برنامه‌یزی‌ها، هماهنگی‌ها و مساعدت‌های انجام شده در سفارت ایران در هند و همچنین دکتر بامیری، رایزن بازرگانی ایران در هند، در مدت زمان اقامت در دهلی، از نمایشگاه تخصصی Paperex2023 بازدید شد.

وی افزود: حدود ٦٠٠ مشارکت‌کننده از هند و سایر کشورهای تولیدکننده کاغذ و ماشین‌آلات دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند.

به‌گفته امیدی، جلسات و انجام مذاکرات تجاری با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، بازدید از کارخانجات هندی، جلسه با اتاق بازرگانی و فدراسیون صادرات هند، جلسات B2B با تجار و تولیدکنندگان هندی از جمله برنامه‌های انجام شده در این نمایشگاه بود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ حضور فعالان سلولزی کشور در این هیئت منجر به ورود مواداولیه، کاغذ و محصولات سلولزی و ماشین‌آلات با کیفیت و با قیمت مناسب، همچنین ورود دانش و فناوری‌های نوین صنعت کاغذسازی به کشور شود. امیدواریم این نمایشگاه زمینه‌ساز همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با طرف‌های هندی و خارجی حاضر در نمایشگاه شود که به تبع آن مصرف‌کنندگان نهایی محصولات سلولزی منتفع شوند.

وی گفت: امیدواریم در سال‌های آتی با رقابت‌پذیری محصولات تولیدی ایرانی در بازارهای بین‌المللی، شاهد برگزاری پاویون قدرتمند شرکت‌های تولیدکننده ایرانی نیز در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه تراز اول دنیا باشیم که خود زمینه‌ساز رشد و توسعه صادرات محصولات سلولزی در بازارهای فرامرزی می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه paperex2023 هند ١٥ تا ١٨ آذر در دهلی برگزار شد.