معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به توجه ویژه دولت درباره تامین کاغذ و افزایش میزان تولید به ۸۰ تن درباره حل مسئله کاهش زمان تخصیص ارز برای واردکنندگان گفت، دستور لازم برای پیگیری این موضوع را صادر می‌کند.

محسن منصوری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مسئله تاخیر در تخصیص ارز برای واردکنندگان کاغذ بیان کرد: دولت سیزدهم در زمینه تولید کاغذ، اقدامات جدی را انجام داده است؛ به‌عنوان مثال در ابتدای دولت میزان تولید کاغذ داخلی، ۵ میلیون تن بود و درحال حاضر به بیش از ۸۰ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به ساخت کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور ادامه داد: علاوه‌ بر افزایش میزان تولید، چهار کارخانه تولید کاغذ در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. این کارخانه‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله شیراز، شمال کشور و خوزستان واقع شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر جایگاه و اهمیت کاغذ در تولید کالاهای فرهنگی و غیرفرهنگی گفت: براساس تصمیم کارگروه ویژه و تدوین فهرست تخصیص ارز، تلاش می‌شود کالاهای مهم درصدر توجه قرار بگیرد؛ بنابراین کالاهای اساسی ازجمله دارو در این جایگاه قرار دارند.

منصوری افزود: بعد از تامین ارز کالاهای اساسی و مهم، به‌سراغ دیگر کالاها می‌رویم؛ بنابراین اگر واردکنندگان کاغذ، با مشکل تخصیص ارز مواجه هستند، دستور پیگیری می‌دهم.