مجتمع دانش‌بنیان کاغذ خسروی اسلام‌آبادغرب که اسفند سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید، یکی از مصوبات سفر دولت در سال ۱۳۹۲ به استان بود و اجرای آن نیز از آن سال آغاز شد و امروز می‌تواند نیاز کل کشور به کاغذ دیواری را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مجتمع دانش بنیان که چهارم اسفند ۱۴۰۱ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت به بهره‌برداری رسید، سنگ را به کاغذ تبدیل می‌کند در حالیکه در دیگر واحدهای مشابه چوب به کاغذ تبدیل می شود که از این نظر هم این یکی از پروژه های دوست دار محیط زیست است که توسط علم روز محقق شده است.

برای احداث این کارخانه که تولید کاغذ در آن از ماده معدنی «کربنات کلسیم» صورت می گیرد و به لحاظ تکنولوژی بکار رفته در آن در نوع خود در غرب کشور بی نظیر است، ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

170205019

در این مجتمع کاغذهای سنگی در ضخامت ۷۰ تا هزار میکرون تولید می شود که شامل انواع کاغذهای دیواری، بسته بندی، تحریر، دکوراتیو و کاغذهای رنگی است و از طرفی ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال را دارد که برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

این واحد هم اکنون ۲۰ درصد از نیاز کشور به کاغذ تحریر بسته بندی کشور را تامین می‌کند که با اجرایی شدن طرح توسعه آن به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان نماینده دولت این پروژه را افتتاح کرد گفت : انتظار داریم که با همت بنیان‌گذار این طرح و حمایت و پشتیبانی مسئولان با راه‌اندازی فازهای توسعه، اسلام‌آبادغرب به قطب تولید کاغذ در خاورمیانه تبدیل شود، چرا که کاغذ نیاز روز است و روز به روز به مصرف کاغذ افزوده خواهد شد، لذا با توسعه و پیشرفت فازهای جدید می‌توانیم ایجاد اشتغال کنیم و معضل بیکاری در شهرستان را رفع شود.