مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب دین گفت: تولید کاغذ داخلی با دستور رئیس جمهور و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقاط خوبی رسیده است.

​​​​​​به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدحسین ظریفیان، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: بخش قابل توجهی از کتاب‌های ایران به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اهتمام حاکمیت به ترویج آموزه‌های دینی و اقبال مردم نسبت به معارف دینی، به حوزه دین اختصاص یافته است و در این زمینه نیز دستگاه‌های متولی حمایت‌ها فراوانی داشته‌اند و تلاش‌های مختلفی انجام شده است تا انتشار کتب دینی تسهیل شود.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران دینی چه مجموعه‌های دولتی و چه مجموعه‌های غیردولتی با تلاش خود و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: وزارت فرهنگ نسبت به کتاب‌های حوزه دین خود را مکلف می‌داند و اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف دینی در حوزه‌های مختلف و به زبان‌های مختلف دارد. نشر اخلاق «حسنه» و فضیلت‌های اخلاقی از ماموریت‌های اساسی این وزارتخانه است.

ظریفیان افزود: تولید کاغذ داخلی با دستور رئیس جمهور و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقاط خوبی رسیده است. به امید‌خدا بیش از پیش شاهد استفاده از کاغذ داخلی و رفع نیاز ناشران به کاغذ خارجی و در نهایت کاهش هزینه‌های چاپ کتاب خواهیم بود و البته در این زمینه افزایش کیفیت کاغذهای داخلی نیز مورد توجه است.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به نیازمندی‌ها و مطالبات نسل جوان و شناسایی مسائل روز ازجمله موضوعات مهم است که از ناشران انتظار می‌رود و ناشران باید ورود جدی به رفع نیازهای جامعه به ویژه جوانان داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظاری که از ناشران می‌رود این است که بتوانند توجهی ویژه به کیفیت و جنبه‌های ظاهری داشته باشند و در این زمینه به دنبال خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های هنری باشند تا نتیجه کار، مورد استقبال افراد مختلف به‌ویژه جوانان قرار گیرد.