دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از اختلال در تولید کاغذ در هفته‌های اخیر در پی قطعی مکرر گاز خبر داد و گفت: در مجموعه تمامی واحدهای تولیدی کاغذ در کشور روزها و ساعت‌‌هایی از برنامه تولید عقب افتاده‌اند.
مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به وضعیت تولید کاغذ در کشور گفت:‌ طی هفته‌های اخیر در پی قطعی مکرر گاز واحدهای تولیدی در کشور، تولید کاغذ با وقفه‌ مواجه شده است.

وی ادامه داد: قطعی گاز در برخی استان‌ها جدی‌تر و در برخی محدود‌تر بوده است،‌ بیشترین قطعی نیز به مدت 5 روز کامل در یکی از استان‌ها به ثبت رسیده است. در مجموعه تمامی واحدهای تولیدی کاغذ در کشور روزها و ساعت‌‌هایی از برنامه تولید عقب افتاده‌اند که موجب ایجاد هزینه‌های مضاعف در کارخانه‌های تولیدی شده است.

پورداد تصریح کرد: در صنعت کاغذ سازی وقفه در تولید‌، بیش از سایر صنایع روند تولید را مختل می‌کند، چرا که راه‌اندازی مجدد دستگاه‌ها زمان‌بر است و بازگشت به مدار تولید مستلزم زمان بیشتری است.

در پی قطعی گاز و برق در برخی واحدها از جمله شرکت چوب و کاغذ مازندران،‌ خط تولید کاغذ تحریر با وقفه مواجه شده است،‌ شرکت چوب و کاغذ مازندران در هفته‌های اخیر به اجبار یک خط تولید خود را خاموش کرده و با یک خط به تولید برای پاسخگویی به تعهدات خود پرداخته است.