مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس اعلام کرد: کاغذ کرافت برای نخستین بار در ایران با راه اندازی طرح فاز ۲ شیمی در منطقه آزاد ارس آماده تولید شد.

به گزارش ایرنا، مجید کیانی روز دوشنبه با حضور در یک واحد دانش‌بنیان شیمی در ارس، با بازدید از خط تولید مجموعه، پیگیر رفع موانع افزایش تولید و توسعه‌ آن شد تا تولید کرافت بدون موانع تولید شود.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواهان آبرسانی شبانه به شیمی‌ پژوهش ارس برای فعال‌سازی شیفت دوم کاری آن در طی روزهای آتی شد و اظهار کرد: با راه‌اندازی فاز دوم این واحد دانش‌بنیان تولید کاغذ کرافت پاکتی نیز در ارس آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر اعلام سرمایه‌گذار مجموعه، محصول تولید شده صادراتی است و برای اولین‌بار در ایران تولید خواهد شد.‌

کیانی همچنین افزود: تامین سرمایه در گردش این شرکت برای راه‌اندازی مرحله دوم لازم است و استفاده از فرصت اخذ پایان‌کار با طرح فازبندی مجموعه نیز مورد تاکید است.‌

به گزارش ایرنا، کاغذ کرافت (Kraft paper) یا کرافت نوعی کاغذ یا مقوا (کارتن) است که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده‌ است. کاغذ کرافت بسیار مقاوم است و برای بسته‌بندی به‌ویژه میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاغذ کرافت کیسه‌ای یا فقط کیسه کاغذی یک کاغذ کرافت متخلخل با ویژگی کشسانی بالا و مقاومت بالا در مقابل پارگی است که برای بسته‌بندی محصولات طراحی شده و برای قدرت و دوام آن از بازار تقاضای بالایی برخوردار است.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت در شمالغرب کشور و در مجاورت جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.