اولين پاويون تخصصي ايران در حوزه سلولزی اردیبهشت 1402 در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي كاغذ، تيشو، مقوا و صنايع تبديلی دبی حضور خواهد داشت.
رضا امیدی، مدیرعامل شرکت آینده اندیشان رادینا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از حضور اولين پاويون تخصصی ايران در حوزه سلولزی در يازدهمين نمايشگاه بين المللي كاغذ، تيشو، مقوا و صنايع تبديلي دبی خبر داد و گفت: هدف از اين پاويون معرفی توانمندی‌ها و قابليت‌های توليدی و تجاری ايران، برقراری ارتباطات تجاريی با كشورهای هدف، مذاكرات رو در رو، توسعه صادرات محصولات توليدی ايرانی و مشاهده آخرين تكنولوژی‌ها و دستاوردهای شركت‌های خارجی است.

وی افزود: برای ورود دانش و تكنولوژی، تامين مواد و محصولات سلولزی مورد نياز كشور، مشاهده آخرين ماشين‌آلات و روش‌های توليدی، برندسازی و .. نیز از دیگر اهدافی است که به دنبال برپایی این پاویون در نظر داریم.

امیدی با اشاره به حضور دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف در این پاویون، توضیح داد: اين پاويون براي تجار، توليدكنندگان مواد اوليه شيميايی و سلولزی، ماشين‌سازان، كاغذسازان، ورق و كارتن‌سازان، ظروف يكبار مصرف كاغذی و ساير محصولات سلولزی و خدمات مرتبط فرصت خوبی برای عرضه محصولات و توانمندی‌هایشان به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: نمایشگاه کاغذ دبی عموما با حضور شركت‌های خارجی و بازديد‌كنندگانی از سراسر دنيا همراه است و شرکت در پاویون ایران علاوه بر ایجاد فرصت‌ بازارهای جدید، بازدهی زيادی برای فعالان حوزه سلولزی و کاغذ همراه خواهد داشت.

به گفته وی، توليد كنندگان ايراني می‌توانند برای برندسازی و معرفي محصولات و توانمندی‌های خود، همچنین ارتباط مستقيم با شركت‌های آسيايی و اروپايی برای توسعه صادرات محصولات سلولزی و تامين مواد و محصولات سلولزی مورد نياز کشور موثر باشد.

امیدی همچنین به مشارکت و حمایت مجموعه‌های مختلف برای تشکیل این پاویون اشاره کرد و گفت: اولين پاويون تخصصی ايران در حوزه سلولزی با مجوز و حمايت مادی و معنوی سازمان توسعه تجارت ايران با همكاری شركت سهامی نمايشگاه‌های بين‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام در پاويون و هيات تجاری نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی، پایان دی ماه ١٤٠١ است‌، تاکید کرد: در دوره قبلي نمايشگاه طبق آمار، ١٢٥ شركت كاغذسازی و فعالان ساير محصولات سلولزی در آن حضور داشتند، این شرکت‌کنندگان از ٣٠ كشور جهان و با بیش از شش هزار بازدیدکننده از ٧٠ كشور جهان بودند.

امیدی در پایان گفت: ما برنامه‌های مشابهی براي اعزام هيات تجاری و برگزاری پاويون تخصصی ايران در نمايشگاه‌های تخصصی كشورهای تركيه، هند و آلمان، عراق و ساير كشورهايی كه می‌تواند به مسير پيشرفت صنعت سلولزی كشور كمك كند داريم كه متعاقبا اطلاع رسانی خواهيم كرد.
یازدهمين نمايشگاه بين‌المللی كاغذ، تيشو، مقوا و صنايع تبديلي ٢٦ تا ٢٨ ارديبهشت ماه ١٤٠٢ (١٦ تا ١٨ مي ٢٠٢٣) در محل دائمی نمايشگاه‌های بين‌المللی دبی برگزار می‌شود.