مدیرعامل شرکت پارس کاغذ مشهد گفت: در قراردادی که با وزارت ارشاد به انعقاد نرسیده و البته مذاکراتی انجام شده است، ما قول داده‌ایم که 40 تا 45 درصد توان تولیدمان را که قریب به 3 هزار و 500 تن کاغذ تحریر سفید می‌شود، تولید کنیم.

 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ۱۹ آذر یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه‌ای از دو شرکت پارس کاغذ برای تولید ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر و شرکت پارس کاغذ مشهد برای وارد شدن به عرصه تولید کاغذ سفید تحریر برای تأمین نیاز بازار داخلی صحبت کرده بود.

در همین باره سیدمهدی جعفری، مدیرعامل شرکت پارس کاغذ مشهد با ما به گفت‌وگو نشست.

سیدمهدی جعفری در خصوص فعالیت‌های این مجموعه گفت: مجموعه پارس کاغذ مشهد اولین شرکت تولید کننده کاغذ تحریر سفید است و از واحدهای دیگر چون چوب و کاغذ مازندران که کاغذهای کِرم‌رنگ تولید می‌کنند، متفاوت است. این کارخانه برای دفاتر مشق و کاغذ آ۴ تولید می‌کند و به بازار داخلی عرضه می‌دارد.

14010201000564 Test PhotoN

وی در ادامه تصریح کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرده و از ابتدای ۱۴۰۱ با تغییراتی که در سیستم خطوط تولید و بومی‌سازی که در این حوزه انجام شد، توانست به فناوری تولید کاغذ سفید دست پیدا کند. در قراردادی هم که با وزارت ارشاد هنوز به انعقاد نرسیده است و البته مذاکراتی انجام شده، قول داده‌ایم که ۴۰ تا ۴۵ درصد توان تولیدمان را که قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحریر سفید می‌شود، تولید کنیم.

مدیر شرکت پارس کاغذ مشهد با اشاره به گرماژ مختلفی که این شرکت تولید می‌کند، گفت: ما در این مجموعه کاغذ کرافت هم به صورت روزانه ۴۰ تن تولید داریم و در کاغذ سفید تحریر از گرماژ۵۰ تا ۸۰ گرم می‌توانیم تولید داشته باشیم.

وی افزود: بعد از معرفی کاغذ سفید تحریر توسط ما، کاغذ از سوی وزارت ارشاد مورد توجه قرار گرفت. ما منتظر جواب وزارت ارشاد برای انعقاد قرارداد هستیم و در عین حال تولید داریم و به بازار داخلی ارائه می‌دهیم.

جعفری در پایان گفت: ظرفیت تولید ۷ هزار تن در سال در دو خط تولید وجود دارد و زیرساخت‌های هم در حال آماده شدن است که بتوانیم روزانه ۱۵۰ تن از این محصول را تولید کنیم. تولیدات پارس کاغذ مشهد به صورت دانش‌بنیان است و کاغذ سفید تحریر هم به صورت دانش‌بنیان تولید می‌شود. چرا که کاغذ سفید تحریر در این شرکت از محل ضایعات تولید می‌شود و به لحاظ میکروبیولوژی هم فعالیت‌هایی برای کاهش صورت گرفته است.