به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت کاغذ در بازار آزاد از روز گذشته با افزایش چند ده هزار تومانی روبرو شده است. بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم که به مدت نزدیک به دو ماه بندی یک میلیون و 140 هزار تومان عرضه می‌شد،‌ به بندی یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 230 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت فعلی موجود در بازار کاغذ ناشی از افزایش تقاضا برای خرید است؛ زیرا از روزهای گذشته زمزمه‌های توقف تولید کاغذ در اروپا به دلیل بحران انرژی برخی مصرف‌کنندگان را روانه ظهیرالاسلام کرده است.

علاوه بر افزایش قیمت کاغذ تحریر،‌ کاغذ کرافت و مقوای پشت طوسی نیز با افزایش قیمت نسبی همراه شده‌اند. با پایان یافتن آذر و فرارسیدن ایام چاپ تقویم‌ و سررسید سال پیش رو نیز دوباره شاهد افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا خواهیم بود.

از سوی دیگر به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا؛ کاغذ به اندازه نیاز در بازار موجود است و واردات نیز به اندازه لزوم انجام شده و جای نگرانی از کمبود کاغذ نیست. در عین حال برخی از واردکنندگان نیز از ارسال ایمیل توقف تولید کارخانه‌های تولیدی کاغذ در اروپا خبر داده‌اند.