دبیر سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا از دولت خواست تا شرایط صادرات کاغذ بسته‌بندی ایران را تسهیل کند و مانع ورود کالای مشابه خارجی شود.
مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از رفع ممنوعیت و محدودیت صادرات برخی از انواع کاغذ توسط دولت خبر داد و گفت: یکی دو نوع کاغذ در سال‌های گذشته دچار محدودیت صادرات شده بود که خوشبختانه در تعامل با مسئولان این محدودیت یا ممنوعیت رفع شد.

وی ادامه داد:‌ مطالبه صنف تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا در بازه زمانی فعلی این است که دولت شرایط صادرات کاغذ صنعتی و بسته‌بندی را تسهیل کند،‌ مشوق‌های صادراتی برای صادرات کاغذ بسته‌بندی در شرایط فعلی ضروری است،‌ چرا که تولید در شرایط فعلی روند بسیار خوبی دارد،‌ اما بازار داخل کشش آن را ندارد؛ بنابراین باید بخشی را صادر کرد.

به گفته پورداد؛ ایران در تولید کاغذ‌ تست لاینر‌، فلوتینگ و کرافت پیشرفت‌های خوبی داشته و توان صادرات به خارج از ایران مهیا است‌.
وی همچنین ادامه داد:‌ با توجه به اینکه تولید فراتر از نیاز داخل انجام می‌شود و از نظر کیفی نیز محصول داخلی با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند‌، از دولت تقاضا داریم که مانع واردات کالاهای مشابه در حوزه کاغذ بسته‌بندی شود.