به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، پنجمین نمایشگاه تخصصى بین‌المللی کاغذ و مقوا، روز یکشنبه دوم مرداد با حضور مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن تجارت و جمعی از مدیران و فعالان حوزه چوب،کاغذ و سلولزی افتتاح شد، این نمایشگاه به مدت چهار روز تا 5 مرداد برپا است.
در این دوره نمایشگاه که پنجمین سال متوالی است که با حضور جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران حوزه سلولزی و کاغذ برگزار می‌شود، 120 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 9 هزار مترمربع و در سالن‌های 44a، 44b، 40 و 40a حضور دارند.
این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف سلولزی از تأمین‌کننده مواد اولیه، تأمین‌کننده ملزومات مورد نیاز، ماشین‌آلات، تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، تولیدکنندگان کارتن و سایر محصولات این حوزه فعال هستند و به ارائه توانمندی‌‌ها و نوآوری‌های خود در حوزه کاغذ می‌پردازند.
در پنجمین دوره نمایشگاه کاغذ و مقوا، فعالان حوزه کاغذ و سلولزی از کشورهای چین، روسیه، هند و امارات نمایندگانی حضور دارند که اغلب آن‌ها در حوزه‌های مختلف تولید کاغذ، تولید ماشین‌آلات مرتبط با صنایع کاغذ هستند.
قرار است در روزهای برپایی نمایشگاه، هیئت‌های تجاری از هندوستان، قزاقستان، عراق و ... برای بازدید از نمایشگاه حضور داشته باشند و از دستاوردهای سلولزی ایران دیدن کنند.
چهارمین همایش ملی دانش و نوآوری در صنعت چوب و کاغذ نیز سه‌شنبه 4 مرداد از ساعت 9 تا 16 در سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای نوین پژوهشی بین اندیشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دست‌اندرکاران در زمینه علوم و صنایع چوب و کاغذ از جمله اهداف این همایش است.
در چهارمین همایش ملی دانش و نوآوری در صنعت چوب و کاغذ نویسندگان 6 مقاله برگزیده در حوزه چوب و کاغذ مقالات خود را ارائه خواهند کرد، همچنین از استادان و پیشکسوتان دانشگاه و صنعت در حوزه کاغذ و مقوا نیز تقدیر خواهد شد.
پنجمین نمایشگاه تخصصى بین‌المللی کاغذ و مقوا از 2 تا 5 مرداد هر روز از ساعت 8 تا 15 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.