ثبت‌نام پنجمين نمايشگاه تخصصى بين المللى كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌هاى سلولزى و ماشين‌آلات مربوطه از(یکشنبه 14) فروردین آغاز شد، این نمایشگاه 2 تا 5 مرداد امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

رضا امیدی، رئیس پنجمين نمايشگاه تخصصى بين المللى كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌هاى سلولزى و ماشين‌آلات مربوطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از دوم تا پنجم مردادماه گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌ها و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی رشد فزاینده‌ای نسبت به چهار دوره قبل داشته باشد و شاهد رونق و شور در نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به درخواست شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه، ادامه داد: امسال شاهد حضور فعالان حوزه سلولزی از کشورهای ترکیه، چین و هندوستان در قالب پاویون و غرفه‌های تخصصی نمایشگاه خواهیم بود.
 
امیدی از آغاز ثبت نام نمایشگاه از امروز (یکشنبه 14 فروردین)، افزود: رایزنی‌هایی نیز داشتیم تا بتوانیم شرکت‌های فعال حوزه کاغذ و سلولزی را نیز از اروپا در نمایشگاه داشته باشیم و امیدواریم رونق خوبی را بعد از دوران سخت کرونا تجربه کنیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه از 14 اردیبهشت ماه فرایند جانمایی غرفه‌ها انجام خواهد شد، عنوان کرد: امسال شرکت‌های بزرگ و خوبی به عنوان حامی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و امیدواریم این حمایت ادامه داشته باشد تا بتوانیم در بخش سلولزی شاهد اتفاق‌های خوبی در کشور باشیم.
 
امیدی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز توضیح داد: هدف اولیه این بود که بتوانیم کشور را به عنوان پایگاه صادراتی در بخش‌های مختلف سلولزی به دنیا معرفی کنیم که با توجه به شرایط منطقه و شرایط ایران در منطقه این موضوع دست‌یافتنی است.
 
وی تاکید کرد: البته این مساله نیازمند همت شرکت‌های این حوزه است تا از بستری که در نمایشگاه فراهم می‌شود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، زیرا نمایشگاه محلی برای تبادل دانش، تکنولوژی و توسعه ارتباطات داخلی و بین‌المللی صنعت کاغذ است.
 
امیدی با بیان این‌که دعوت از مدیران و مسئولان حوزه‌های مرتبط با بخش کاغذ و سلولزی در صدر برنامه‌های نمایشگاه در گام پنجم به شمار می‌آید، گفت: در این زمینه جلسات مختلفی میان مسئولان و فعالان صنفی پیش‌بینی کردیم تا انتظارات و خواسته‌های صنف از دولت بیان شود و به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.
 
وی در ادامه با طرح این موضوع که در تلاشیم نمایشگاه کاغذ در تقویم نمایشگاهی منطقه و جهان قرار گیرد، افزود: در این زمینه هیات‌های تجاری از کشورهای منطقه مثل ترکیه و عراق نیز پیش‌بینی شده‌ است زیرا منطقه بازار مصرفی خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی دارند.
 
امیدی همچنین از حضور فعالان کارتن در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال قرار شده است که فعالان و دست‌اندرکاران حوزه کارتن‌سازی نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند و حتی عنوان کارتن نیز در نام نمایشگاه آمده است.
 
وی در پایان با اشاره به شعار سال 1401 مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی نیز عنوان کرد: در این حوزه نیز اميدواريم شاهد حضور شركت‌های دانش بنيان در حوزه سلولزی در نمايشگاه باشيم.
 
فعالان حوزه کاغذ و سلولزی می‌توانند از روز یکشنبه 14 فروردین با مراجعه به سايت نمايشگاه به نشانی WWW.AYANDEHANDISHAN.COM  ثبت‌نام کنند.