شرکت کاغذ سازی استورا انسو امروز اعلام کرد در اعتراض به حمله نظامی گسترده روسیه به خاک اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هلسینکی، شرکت کاغذ سازی استورا انسو امروز اعلام کرد فعالیت‌های خود در پنج کارخانه‌ای که در روسیه دارد در اعتراض به حمله نظامی گسترده روسیه به خاک اوکراین، متوقف می‌کند.
این شرکت برای ۱۱۰۰ نفر را در کارخانه‌های خود در روسیه اشتغال‌زایی کرده است.
تعلیق فعالیت‌های این کارخانه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. بر اساس تصمیم شرکت کاغذ سازی استورا انسو هر گونه واردات و صادرات کاغذ از و به روسیه ممنوع خواهد شد.

این گروه فنلاندی حدود ۳ درصد از گردش مالی خود را در روسیه انجام می‌دهد، جایی که سه سایت بسته بندی مقوایی و دو کارخانه چوب بری را اداره می‌کند.

آنیکا برسکی، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت: جنگ در اوکراین غیرقابل قبول است و ما کاملا از تحریم‌ها حمایت می‌کنیم.

شرکت کاغذ سازی استورا انسو با این حال اعلام کرد یک طرح جبران برای اطمینان از در دسترس بودن مواد خام از طریق منابع دیگر فعال شده است.

اعلام این خبر باعث شد شاخص سهام شرکت کاغذ سازی استورا انسو در حدود ساعت ۰۸:۰۰ به وقت گرینویچ در بورس هلسینکی، ۳.۵۹ درصد کاهش یابد. شاخص کل بورس اوراق بهادار هلسینکی در معاملات امروز به طور کلی که ۱.۷ درصد کاهش یافت.

تهاجم به اوکراین و تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های چندملیتی فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کنند