چهار خط تولید ظروف یکبار مصرف به خط تولید شرکت پارس طبیعت سلولز اضافه شد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس گفت: این کارخانه برای تولید ظروف یکبارمصرف سلولزی جایگزین ظروف پلاستیکی در ایران خواهد شد.

سید عبداله موذنی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از چهارصد میلیارد تومان احداث شده، اما هنوز به ظرفیت نسبی در تولید نرسیده ایم و ماشین‌آلات کنونی با ۷۰درصد تولید مشغول به کار هستند.

مدیر عامل گروه صنایع کاغذپارس گفت: چهار خط تولید خریداری و در تاریخ ۳اسفند۱۴۰۰ وارد کارخانه پارس طبیعت سلولز شدند که قبل از پایان سال جاری نصب و راه اندازی خواهند شد، بعد از نصب و راه اندازی ۲۰ تن تولید خواهند داشت؛ بنابراین ما با تولید ظرفی که در این کارخانه حاصل خواهد شد بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

وی افزود: تولیدات این کارخانه علاوه بر نیاز داخلی به کشور‌های خارجی نیز صادر خواهد شد، اولین محموله صادراتی این شرکت به کشور ترکیه بود که خوشبختانه استقبال خوبی از این محصول در کشور ترکیه و اروپا شده است.

قاسم فدایی مدیر عامل شرکت پارس طبیعت سلولز نیز گفت:شرکت پارس طبیعت سلولز با نام تجاری سوگاس بزرگترین طرح تجمیعی تولید کننده ظروف یکبار مصرف کمپوست در دنیاست.

فدایی افزود: این مجموعه با قابلیت تولید حدود ۶۰۰ میلیون قطعه ظرف سلولز این قابلیت را در کشور ایجاد کرده است که این محصول جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شود، مصارف ظروف پلاستیکی بخاطر مسائل زیست محیطی و بعضا به خاطر مسائل بهداشتی و سلامتی انسان با محدودیت و ممنوعیت‌هایی مواجه شده است.

وی گفت : این طرح در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و سال ۱۳۹۹ فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و طرح توسعه آن نیز آغاز شده که ظرفیت تولید را قبل از پایان سال جاری به ۲۵درصد افزایش خواهیم داد.

 فدایی افزود؛ سال گذشته که این طرح به بهره برداری رسید ۷۰ درصد از دوستان ما در شهرستان شوش به صورت مستقیم در این شرکت مشغول با کار شدند و اکنون تعداد آنان به ۳۰۰ نفر رسیده است امیدواریم با طرح‌های توسعه‌ای که داریم اشتغال زایی بیشتری ایجاد نماییم تا بتوانیم به تولید ملی و ایجاد ثروت برای منطقه و کشور کمک شایانی بکنیم.