اگر به نمایشگاه های معتبر جهانی در حوزه چاپ سری بزنید خواهید دید که اکثر شرکتهای صاحب فناوری چاپ دیجیتال اسرائیلی هستند و بیش از یک دهه است که هر عرض اندامی در این عرصه دو حالت دارد یا موفق نیست، یا موفق است و طی مدتی توسط یک شرکت بزرگ اسرائیلی خریداری میشود.

GLOBAL INKJET SYSTEMS توسط NANO DIMENSION خریداری شد

سیستم‌های جوهرافشان جهانی (GIS) توسط شرکت اسرائیلی Nano Dimension خریداری شده است. اسرائیل طی یک دهه گذشته تمرکز خود را در صنعت چاپ بر چاپ دیجیتال گذاشته است و تلاش میکند دراین زمینه نقش اول داستان صنعت چاپ جهان باشد.

شرکت Global Inkjet Systems اجزای حیاتی را برای چاپگرهای جوهرافشان توسعه می دهد، این شرکت مستقر در کمبریج و در سال 2006 تأسیس شد و اجزای مهم را برای چاپگرهای جوهرافشان از جمله الکترونیک درایو، سیستم‌های تحویل جوهر، و نرم‌افزار کنترل را توسعه می‌دهد.

بیش از 130 مشتری آن در سراسر جهان شامل OEM های اصلی، سازندگان ماشین، یکپارچه سازان سیستم، توسعه دهندگان سیال، و کاربران نهایی هستند که محصولات GIS را به عنوان بخشی از سیستم های کامل با نشان خود ترکیب می کنند.

Nano Dimension، که در سال 2012 در اسرائیل تأسیس شده است، اما دفتر مرکزی آن در فلوریدا، ایالات متحده است، متخصص در الکترونیک ساخته شده با افزودنی (AME) / الکترونیک چاپ سه بعدی (PE) و ساخت افزودنی میکرو (Micro-AM) است. پنجم ژانویه 2022خرید GIS را تکمیل کرد.

GIS گردش مالی حدود 10 میلیون دلار (7.39 میلیون پوند) و حاشیه ناخالص 51 درصدی را برای دوره 12 ماهه منتهی به 31 مارس 2021 ثبت کرد. Nano Dimension به سهامدارانGIS18.1 میلیون دلار به صورت نقد پرداخت کرد و علاوه بر این، اگر GIS به عملکرد مالی خاصی در این دوره دست یابدبین 1.3 تا 10.7 میلیون دلار در 27 ماه آینده آن پرداخت خواهد کرد.

Nano Dimension گفت که اساس چشم انداز خود ارائه فناوری های پیشرفته و دیجیتالی تولید افزودنی (AM) و PE است که استانداردهای سرعت و کارایی مورد نیاز ساخت Industry 4.0 را برآورده می کند.

انتظار می‌رود که تخصص ترکیبی Nano Dimension و GIS توسعه سریع‌تر محصول را امکان‌پذیر کند، از جمله فناوری که در مرکز سیستم‌های نسل بعدی قرار دارد.

یواو استرن، رئیس و مدیر عامل Nano Dimension گفت: نقشه راه تحقیق و توسعه GIS به ما کمک می کند تا وضوح بهتر و بهره وری بالاتر را در راه حل های چاپ سه بعدی صنعتی خود ارائه دهیم. وی افزود: فناوری و نرم افزار تحویل جوهر GIS برای هر روش رسوب جوهر در راه حل های AME و AM ما ضروری است.در نتیجه این خرید، ما قادر خواهیم بود عملکرد فناوری خود و زمان عرضه به بازار را بهبود بخشیم. این شرکت ترکیبی مالک و دسترسی به فناوری‌های چاپی نوآورانه و هنوز منتشر نشده، ارائه راه‌حل‌های ارزشمند و پیشرو متناسب با نیازهای مشتریان خواهد بود و به ما مزیت رقابتی واضحی می‌دهد.

GIS به توسعه و فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار خود در سطح جهانی ادامه می‌دهد و در عین حال از منابع عرضه‌شده به بازار نانو Dimension و دسترسی جهانی بهره می‌برد. انتظار می رود این ترکیب به GIS امکان نفوذ موثرتر به بازارهای چاپ در حال رشد را بدهد.

این قرارداد همچنین Nano Dimension را در معرض بخش‌های جدید بازار و حوزه‌های کاربردی قرار می‌دهد.

نیک گدس، بنیانگذار و مدیر عامل GIS، گفت: ما بسیار هیجان زده هستیم که به شرکتی ملحق می شویم که برتری فناوری های ما، اشتیاق ما به نوآوری و مطابقت با فرهنگ مشتری مداری ما را می شناسد. همکاری با یکدیگر، ما را فراتر از قابلیت های چاپ موجود خواهد گذاشت، به گونه ای که مشتریان ما مزایایی را به دست خواهند آورد که هنوز بی نظیر است.

استرن افزود: این یک برد برد برای هر دو سازمان است. ترکیب نیروها و منابع باعث رشد شرکت یکپارچه با سرعتی سریع می شود. این ادغام خط تولید Nano Dimension را با سخت افزار و نرم افزار نوآورانه GIS ارتقا می دهد. به موازات آن، شبکه عرضه به بازار ما افق تجاری و پایگاه مشتری GIS را گسترش خواهد داد.ترکیب هر دو شرکت باعث افزایش فرهنگ مشتری مداری در کل سازمان خواهد شد.

GIS گفت که 65 کارمند دارد و هیچ تغییری در تیم مدیریت، کارکنان یا محل آن پیش بینی نمی شود. در این مرحله، کسب‌وکار در انتظار شفاف‌سازی کامل در مورد نام تجاری خود در آینده است.