اتحادیه کاغذسازان فنلاند اعلامیه اعتصاب جدیدی به UPM صادر کرده و اعلام کرده است که اعتصاب آنها در کارخانه های فنلاندی UPM تا 5 فوریه 2022 به مدت دو هفته تمدید خواهد شد، مگر اینکه قبل از آن توافقات جدیدی حاصل شود.

اعتصاب اتحادیه کارگران کاغذ در واحدهای UPM Pulp، UPM Biofuels، UPM Communication Papers، UPM Specialty Papers و UPM Raflatac در فنلاند از 1 ژانویه 2022 آغاز شد.

یورکی Hollmén معاون بازار کار در UPM می گوید:اعضای سندیکای کاغذ طبیعتاً حق دارند که این کار را ادامه دهند. هدف UPM همچنان آغاز مذاکرات تجاری خاص با اتحادیه در اسرع وقت است. مذاکره تنها راه پیش رو است. مهم این است که مذاکرات برای توافق های جدید با طرز فکر جلو، به دنبال و عزم و اراده شروع به پیدا کردن بهترین راه حل برای هر کسب و کار و پرسنل است.

درست قبل از شروع اعتصاب، UPM بدون هیچ گونه تماس قبلی با مذاکره، یک پیشنهاد ایمیلی برای یک قرارداد جدید کار دسته جمعی از اتحادیه کارگران کاغذ دریافت کرد. این پیشنهاد عملاً همان قرارداد جمعی قدیمی بود که در پایان سال 2021 منقضی شد. با این حال، UPM قصد دارد مذاکرات تعاملی واقعی در مورد شرایط جدید کار داشته باشد.

آنچه در اطلاعیه های اعتصابی اتحادیه کاغذسازان استثنایی است این است که وظایف حیاتی جامعه از اعتصاب مستثنی نشده است. حتی اگر مذاکرات شروع نشده بود، اتحادیه در پاییز اعلام کرد که در زمان اعتصابات احتمالی وظایف حیاتی برای جامعه فقط طبق توافق قدیمی انجام می شود. هالمن می‌گوید: رویه استثنایی نشان می‌دهد که اتحادیه کاغذ از وظایف حیاتی جامعه به عنوان اسب تروا استفاده می‌کند و سعی می‌کند UPM را به هر وسیله ممکن به قرارداد منقضی شده ملحق کند.

خیلی قبل از اعتصاب، UPM یک غرامت ثابت اضافی را به کسانی که برای کار در کارخانه‌ها می‌آیند و به دلیل اعتصاب کار اضافی انجام می‌دهند، اعلام کرد. با این ابتکار UPM می خواست اطمینان حاصل کند که دستمزدها دلیلی برای خودداری یک کارمند از وظایف حیاتی برای جامعه نیست. هدف UPM به حداقل رساندن اثرات اعتصابات برای احزاب خارجی است.UPM تا حد امکان از کارخانه های خود در خارج از فنلاند به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد. در این مرحله، UPM برآوردی از اثرات اقتصادی اعتصابات را فاش نکرده است