حوادث رکنا: کارشناس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهریز گفت : آتش سوزی در انبار کارخانه کاغذ واقع در شهرک صنعنی مهریز مهار شد.

به گزارش رکنا، ابوالقاسمی نسب گفت: بامداد امروز ۱۰تیر۱۴۰۰ در پی تماس کارگران یک کارخانه‌ی کارتن  با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی گسترده پالت‌های چوبی و مقواوکارتن‌های دپو، واحدآتش نشانی مهریز بی درنگ نیرو‌های عملیاتی را به همراه ۳ خودروی اطفایی، به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی مهریز کارخانه کارتن سازی اعزام کرد.

وی افزود: مقادیر بسیار زیادی پالت‌های چوبی و کارتن در محوطه روباز به وسعت هزار متر مربع طعمه آتش سوزی شده و در حال سرایت به سوله‌های سرپوشیده و روباز مملو از پالت‌های حامل رول کاغذ بود.

آتش نشانان بلافاصله پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی به دو گروه تقسیم شدند و با بهره گیری از چندین رشته لوله‌های آبرسان اقدام به جلوگیری از گسترش آتش سوزی کرده و همزمان از خودرو‌های اطفایی، آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.

با توجه به شرایط دمای هوا و شعله‌های سرکش آتش، کار برای آتش نشانان بسیار سخت و طاقت فرسا شده بود که نیرو‌های عملیات با تلاش فراوان موفق شدند پس از یک عملیات همه جانبه و ۳ ساعت تلاش، شعله‌های آتش را مهار و به طور کامل خاموش کردند.

آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و لکه گیری و ارائه توصیه‌های ایمنی به مسوول ایمنی بهداشت کارخانه به ماموریت خود پایان دادند.

وی علت حادثه را جوشکاری شیروانی پارکینگ خودرو اعلام کرد.