به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی محمدی در حاشیه بازدید از این پروژه اظهار داشت: بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید کاغذ سنگی در خردادماه با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرک صنعتی شباب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ایجاد کارخانجات و پروژه های اشتغالزایی در راستای رفع محرومیت و از اهداف دولت سیزدهم بوده که با حضور صنعت شستا ساخت این پروژه صنعتی در چرداول کلید خورد.

محمدی ادامه داد: کلنگ این طرح در مهرماه ۱۴۰۱ در شهرک صنعتی شباب به زمین زده شد که پیش‌بینی ساخت و بهره‌برداری آن ۱۳ ماهه بود که به دلیل تغییرات در طرح و تجهیزات، بهینه کردن محصولات و محدودیت در تهیه تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه تا اوایل امسال به طول کشید اما در خرداد ماه شاهد افتتاح این طرح مهم و بزرگ خواهیم بود.

فرماندار چرداول خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مدیر طرح، این پروژه جزو تکنولوژی‌های نوظهور است که از ۷۰ تا ۱۲۰ میکرو تولید کاغذ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه از اعتبارات ارزی اعتباری بیش از ۲ میلیون ۴۴۰ هزار یورو تأمین شده، گفت: زیربنای کلی این طرح قریب به ۲۸ هزار مترمربع و خود پروژه هم بالغ بر ۴ هزار مترمربع است که سالانه بیش از ۵ هزار تن تولید خواهد داشت و زمینه اشتغال ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم را فراهم خواهد کرد.

فرماندار شهرستان چرداول ادامه داد: برای تولید بیش از ۱۲ هزار تن کاغذ در سال و اشتغالزایی نیز ساخت فاز ۲ آن را نیز پیش بینی کرده‌ایم که با اختصاص اعتبارات و نگاه ویژه دولت، این امر نیز محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: با صحبت‌های عوامل اجرایی و مدیر این پروژه، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن از کشور چین خریداری شده و در خرداد ماه نصب، مونتاژ و راه اندازی می‌شود و همزمان با شروع آن دوره‌های آموزشی برای شاغلان که از نیروهای بومی و فعالان در احداث این پروژه هستند، برگزار می‌شود و نیروهای این کارخانه قطعاً از نیروهای بومی منطقه خواهند بود.

محمدی عنوان کرد: با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، هم اکنون این پروژه از رشد فیزیکی ۸۶ درصدی برخوردار است و در خردادماه به عنوان هدیه ارزشمند دولت به مردمان شهرستان چرداول، افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایبنا، طرح تولید کاغذسنگی با ظرفیت سالانه ۵ هزار تن، در جلوگیری از قطع درختان بسیار کارساز و مؤثر است. این محصول در لوازم‌التحریر، یادداشت، پوستر، کتاب، مجله، ساک دستی و بسیاری از موارد دیگر، کاربرد دارد.