به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، امید نیک نژاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نمایشگاه امسال درباره کیفیت کاغذ و میزان تولید و قیمت آن دغدغه و تاکید داشتند.

وی افزود: با رعایت این دغدغه‌ها که برای ما تکلیف بود امسال بالاترین میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر را در همه ساله‌ای پس از انقلاب داشتیم و کیفیت هم به اذعان همه کارشناسان با رشد چشمگیری همراه بود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: در بحث قیمت در حد توان، با وجود کشش بازار با حداقل قیمت و سود، کاغذ روانه بازار شد.

این مسئول با بیان اینکه با حمایت دولت و کارگروه کاغذ کشور مطالبات این شرکت از منابع طبیعی در بحث ۳۰۳ هزار مترمکعب چوب‌آلات مصوبه شده و در حال انجام است، تصریح کرد: با این اتفاق مبارک سال آینده تامین مواد اولیه از زراعت چوب سراسر کشور و بهره برداری از درختان شکسته افتاده روند صعودی و مثبت خواهد داشت.

نیک نژاد کاهش سهمیه برق و قطع گاز را مهمترین عامل محدود کننده تولید دانست و ادامه داد: برخی سعی دارند بحث خودکفایی کاغذ در کشور را با بیان مطالب نادرست و فرعی به حاشیه بکشانند.

وی با بیان اینکه ما سرباز خط تولید هستیم، خاطرنشان کرد: به وزیر فرهنگ وارشاد قول دادم تولید کاغذ تحریر را از پنج هزار تن به ۴۰ هزار تن برسانم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم امسال بیش از ۴۶ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر تولید کردیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه ریالی معوقات پرسنلی و حقوق و تعدیل نیرو در حدود سه سال گذشته نداشیم، گفت: از حمایت‌های مجموعه دولت به ویژه وزرای ارشاد و اقتصاد و دستورات و پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور و استاندار مازندران در زمینه حمایت از این صنعت مادر صمیمانه تشکر می‌کنم.