به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهای کاغذ و ملزومات تولید کتاب در هفته جاری بار دیگر افزایش یافت و بازار به جز خریدهای خُرد و محدود از سوی فعالان حوزه چاپ و نشر، خرید و فروش دیگری ندارد، پیش‌بینی فعالان و بنگاه‌داران حوزه کاغذ این است که قیمت این کالا در هفته آینده بار دیگر صعودی باشد.

امروز پنجشنبه (۱۷ اسفندماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، این قیمت در هفته گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود؛ همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت کاغذ ۸۰ گرمی اما نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است؛ همچنین هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی در هفته جاری یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و۴۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

همچنین مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی نیز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

 در حوزه سایر ملزومات مورد نیاز فعالان چاپ و نشر نیز بهای هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان است.

همچنین هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار است و هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۹۰ هزار تومان و زینک دو ورقی چینی حدود ۸۰ هزار تومان است.