مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه از کاهش ۲۰درصدی تولید کاغذ در این شرکت به دلیل قطع برق در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، سید عبدالله موذنی با بیان اینکه تولید ۳۲هزار و ۳۷۶تُن کاغذ با استاندارد قابل قبول در شرکت کاغذپارس در ۶ماهه نخست سال جاری محقق شد، گفت: به طور طبیعی این شرکت مانند سایر واحد‌های تولیدی تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت‌ها، تورم و کمبود‌ها قرار دارد، به گونه‌ای که اعمال خاموشی‌ها ناشی از کمبود برق به میزان تولید لطمه زد.

وی میزان تولید کاغذ طی سال ۱۳۹۹ را ۶۰هزار و ۱۰۳تن عنوان کرد و افزود: شرکت کاغذپارس حدود ۱۰درصد از نیاز بازار داخل کشور به انواع کاغذ‌های بسته بندی را تامین می‌کند.

به گفته موذنی؛ هم اکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰نفر به صورت مستقیم و بیش از ۷هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه درخصوص تامین مواد اولیه برای تولید کاغذ بیان داشت: با توجه به اینکه محصولات با استفاده از تفاله نیشکر یا همان باگاس تولید می‌شوند و این مواد به میزان زیادی موجود است، خشکسالی تاثیر چندانی بر تولید نگذاشت و خللی در فعالیت‌ها و تولیدات ایجاد نکرد.